onsdag 12 december 2018

Kulturkollos veckoutmaning vecka 50: Vad vill du prisa?



Nu är det dags att ta itu med Kulturkollos veckoutmaning som den här veckan handlar om priser och utmärkelser och lyder

Nu till veckans utmaning. Vilken läsupplevelse/kulturupplevelse skulle du vilja prisa? Vad är årets bästa för dig? Vilket pris skulle du dela ut om det var du som bestämde? Hederspris för lång och trogen gärning som Ilon Wikland fick på Augustgalan eller något rykande aktuellt? Svara här i kommentarerna, på egen blogg eller på Insta eller twitter. Tagga oss så att vi hittar till varandras svar. 

------------------

Den här var svår tycker jag. Självklart finns det en hel massa som man tycker borde få pris, men att komma på vilken/vilket/vilka så här i en handvändning är inte lätt, så jag tar nog ett par olika alternativ. Oftast har nog vissa av mina alternativ på ett eller annat sätt redan vunnit en massa priser, men de här skulle nog få mina egna priser. De här är bara från 2018.

Någon som verkligen borde få pris är Peter Jöback. Vi var och såg honom 2017 i Fantomen på operan (som var fantastisk såklart) och i år såg vi hans show Med hjärtat som insats (som var väldigt bra).Tyvärr har vi inte hunnit med så mycket vi hade tänkt oss i och med att det kommit annat i vägen, men Med hjärtat som insats var definitivt den bästa av årets kulturupplevelser



När det gäller litteratur så har jag ännu inte bestämt mig för vilken som blir Årets bästa bok för 2018. Jag har haft förmånen att få läsa många väldigt bra böcker i år så det kommer nog krävas blod, svett och tårar för att välja en enda som årets bästa, så det tar fortfarande lite tid innan jag bestämmer mig. Men några som kan få pris är mina topp 5 debuter i år som jag listat i ett annat inlägg HÄR








2 kommentarer:

  1. Jöback är härlig att lyssna på, jag hörde honom i Cabaret och hans julskiva är fin!

    SvaraRadera