onsdag 26 december 2018

Kulturkollos veckoutmaning vecka 52: Mitt mellanrum



Dags för Kulturkollos veckoutmaning som är väldigt lätt den här gången. Carolina säger

Juldag. Underbara dag. Och mellandagar. Underbara dagar! Äntligen, äntligen, äntligen!
Bilden ovan säger nog ungefär allt om min egen juldag, och mina mellandagar.
Och veckans utmaning är enkel: vad läser du just nu?

---------------

Jag hade planerat den här veckans läsning men kunde sen inte låta bli utan började på en av mina julklappsböcker i köket och den stod definitivt inte stod med i planeringen. Titeln är länkad till förlagets sida där det finns mer info om boken.

I köket




Den rätta tiden för en kula i hjärtat av Un-Su Kim









I sovrummet är det som vanligt, en hyllvärmare






Mayada, dotter av Irak av Jean Sasson







3 kommentarer:

  1. gillar mellandagar, jag har flera böcker om dessa kvinnor

    SvaraRadera
  2. Bra med böcker som smyger före läsplaneringen så där - då är de intressanta!

    SvaraRadera