söndag 23 december 2018

Läsplanering vecka 52

Självklart måste jag planera läsningen för julveckan också trots att jag tror att planeringen inte lär hålla på något sätt. Jag vet ju vilka böcker jag borde läsa och det är de jag lägger in i listan men jag vet också att det är viktigt ibland, speciellt vid jultid, att bara nöjesläsa så jag lär plocka in lite annat mellan böckerna i listan, och då håller inte planeringen. Men strunt samma, jag har ju ändå något att gå efter när jag ska plocka fram nästa bok att läsa.

Lästid blir det nog gott om, under julen brukar det bli många dagar då vi bara ägnar oss åt läsning och tv-tittande förutom att äta gott. Det bästa är ju att vi tre som tillbringar julen tillsammans, tycker om att läsa och maken t ex väntar otåligt på att få öppna sin julklapp så att han kan sätta igång med sina julklappsböcker. Brorsan vet inte om ännu vad han får men jag har valt ut två böcker som jag vet att han kommer att gilla så där kan man räkna med ett par dagar då det knappt går att få ett ord ur honom för han ligger i sängen och sträckläser.

Det jag tänkt mig att läsa under vecka 52 är





Den som ser av Joe Heap











Vitt ljus av Kerstin Wixe












Fifty shades of Frej av Frej Larsson & Jakob Nilsson












Ynkrygg av Michael Enggaard





Vad har du tänkt dig att läsa under kommande vecka?










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar