torsdag 11 juli 2019

Helgfrågan vecka 28: Sommaredition


Det har varit en bra dag idag, jag har tagit min kvällsvila och nu är det dags att få lite gjort också den här kvällen. Först ut är att svara på Mias Helgfråga, som lyder

Vad läser du nu?
Bonusfråga: Vad hittar ni på, semester eller ej?

-------------------

Just nu läser jag

I köket (på bokstödet) växlar jag mellan de här två böckerna



Verkanseld av Louise Boije af Gennäs













Jordens arvingar av Ildefonso Falcones











I sovrummet läser jag




Livet vi drömde om av Anna Gavalda










Eftersom ingen av oss jobbar så vi är alltid lediga. Fördelen är att man inte längre behöver förlägga att till helgerna utan kan hitta på något kul på vardagarna också utan att behöva tänka att man ska upp och jobba nästa dag. Idag åkte vi till Erikshjälpen och självklart kom vi hem med en del kul och/eller bra saker för en billig peng.

7 kommentarer:

  1. Har ännu inte läst nåt av Boije af G. Borde kanske göra det?

    SvaraRadera
  2. Tja, jag borde väl ta mig an den där Boije af Gennäs-trilogin :)

    SvaraRadera
  3. Verkanseld ska jag läsa framöver. ;)

    SvaraRadera
  4. Erikshjälpen kommer man ofta hem med något från... I morgon ska vi på Sveriges längsta loppis.

    SvaraRadera
  5. Har inte läst någon av dina böcker. Jag läste något av Gennäs för länge sedan.

    SvaraRadera
  6. Tyckte så mycket om Tillsammans är man mindre ensam av Anna Gavalda (tyckte även jättebra om filmen), försökte sen med en annan titel och det gick inte alls, inte gjort fler försök sen.

    SvaraRadera