lördag 13 juli 2019

Veckans bokmärke vecka 28


Vad har du mellan sidorna den här veckan? Är det senaste kvittot från ICA, ett gem från jobbet eller kanske du också alltid använder ett bokmärke? Är det inte dags att visa upp vad du använder just nu? Eller kanske du är som jag, samlar på bokmärken? Oavsett vad du använder, visa upp det! Lägg gärna en länk i kommentarerna så jag också kan se vad du har mellan sidorna.

-----------------------

Jag tog fram ett loppisfynd igen


Den här typen av bokmärken finns det en uppsjö av på t ex bakluckeloppisar. Jag undrar om det inte är så att säljaren tagit nån burk/låda med diverse småsaker och hällt ner i nån kartong som ska med på loppisen för ofta verkar säljarna knappt vara medvetna om att de fått med sig ett bokmärke eller varifrån det kommer. Jag har däremot vant mig vid att alltid rota igenom såna där skålar med blandat som brukar stå på säljbordena och det är där man verkligen kan göra fynd. Jag har ännu inte riktigt komit underfund med hur den här är tänkt att användas förutom att den såklart använts som bokmärke. Längst ner finns allt en typ av metallclip och det är den jag undrar över hur det är tänkt att användas. Bandet är väldigt intressant, grunden är ett vävt band men sen har man efteråt broderat en del mönster för hand och då med tråd i tjockleken sytråd.


12 kommentarer:

  1. den är fin, mina är också vackra:
    http://hannelesbibliotek.blogspot.com/2019/07/riktigt-tjusiga-bokmarken.html

    SvaraRadera
  2. Det var ett mycket fint bokmärkesband. Vilket arbete!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Verkligen. Jag har själv broderat en gång i tiden men nånting sånt här skulle jag aldrig ha vågat ge mig på.

      Radera
  3. Även denna vecka är jag alltså med.
    http://mosstanten.se/2019/july/ocksa-i-soderhamn-2.html

    SvaraRadera
  4. Vilket fint band ditt bokmärke har. Kul med loppisfynd. https://agge-alskarattlasa.blogspot.com/2019/07/veckans-bokmarke-vecka-28.html

    SvaraRadera
    Svar
    1. Märkligt nog så brukar jag ofta hitta bokmärken på just loppisar och secondhand

      Radera
  5. Intressant med saker som får en att fundera över funktionen. Clipset, kan det vara så att det ska fästas i pärmen?

    Intressant även med handarbetet. Förstå vilket arbete! Men det är klart, de satt nog inte vid datorn och slappade eller tittade på teve. Nej, de förfärdigade sina handarbetskonster.

    Mitt är också lite inne på det spåret men då är det avsaknad av händer: https://solsomsol.blogspot.com/2019/07/mina-bokmarken-nr-10-mun-och-fotmalarna.html

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag misstänker att det är tänkt att fästas nånstans, precis som du säger. Ditt bokmärke var väldigt speciellt!

      Radera
  6. Fint märke! Brodera med sytråd är inget för veklingar. (har saknat dina lördagsbesök på sistone ...)

    SvaraRadera
    Svar
    1. håller med, jag skulle nog inte vågat mig på att brodera med sytråd. Den senaste tiden har jag inte haft möjlighet att besöka alla direkt på lördagen, men jag har sett till att göra ett besök (och en kommentar hos var och en) innan det varit dags för nästa bokmärke.

      Radera