torsdag 25 juli 2019

Helgrfrågan vecka 30: Sommaredition


Just nu känner jag för att bara sitta och läsa men tänkte först svara på Mias Helgfråga, som lyder

Vad läser du nu?
Bonusfråga: Vad hittar ni på, semester eller ej?

----------------------

Jag har precis läst ut två böcker så nu börjar på en ny i köket, i sovrummet fortsätter jag med samma som förut. Böckerna jag läser nu är


Papa av Jesper Stein












Livet vi drömde om av Anna Gavalda











Det har varit rätt så varmt idag och då håller vi oss inomhus för där kan vi få det svalare genom att dra ner markiserna och sätta på AC:n. Så istället för att vara ute så har vi suttit inne och läst och tittat på tv och det ska ju fortsätta vara så här varmt några dagar till så då blir nog mycket läst (hoppas jag i alla fall).  Jag behöver fortfarande vila lite extra så då passar det perfekt med sådana här dagar. Det är alltså inte mycket aktivitet hemma hos oss just nu.

8 kommentarer:

  1. Inte läst någon av dessa författare/böcker, läsning är lagom nu när det är så varmt.

    SvaraRadera
  2. Jag hoppas det blir något ur Papa som smakebit på söndag.

    SvaraRadera
  3. Att läsa passar utmärkt i värmen! När hjärnan börjar koka hoppar man i sjön ...

    SvaraRadera
  4. har inte läst någon av dina författare, men Gavalda känner jag till. det ska inte vara mycken aktivitet i den här värmen. kan inte vara hälsosamt

    SvaraRadera
  5. Det låter rätt skönt att vila och läsa!

    SvaraRadera
  6. Skönt att den här värmen förväntas avta nästa vecka. Tufft med så många dagar i rad över 25 grader. Papa var en ny titel för mig.

    SvaraRadera
  7. Ja nu är det lite för het för min smak men man ska väl inte klaga.

    SvaraRadera