söndag 21 juli 2019

Läsplanering vecka 30

Vi kollar väderprognoser varje söndag för kommande vecka, både för att kunna planera veckans matsedel så att middagen funkar med hur varmt det blir, och för att redan i förväg kunna se om vädret tillåter t ex utflykter osv. Vecka 30 blir varm och det lär alltså bli en hel del sol också så jag lär ju hålla mig inomhus eftersom jag inte tål alltför mycket värme (trots att jag är så frusen av mig) och sol klarar jag inte alls. Den här veckan blir det alltså våra vanliga rutiner för sånt här väder: Ytterdörren på vid gavel tidigt på morgonen ända tills temperaturen ute börjar gå upp för då stängs ytterdörren, ner med markiserna och på med AC:n.  Och eftersom jag är inomhus så blir det nog en hel del tid för läsning. Jag håller fortfarande på med tegelstenen och är nu på slutspurten men varvar den fortfarande med lite annan läsning.

Det jag tänkt läsa under vecka 30 är


Jordens arvingar av Ildefonso Falcones













Det man inte anar av Stefan Åberg











Papa av Jesper Stein












En  stjärna som faller av Elisabeth Andersson











Vad ska du läsa under kommande vecka?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar