fredag 8 november 2019

Fem en fredag vecka 45:Jeopardy


Det är fredag och då är det dags att svara på fem frågor i elisamatildas Fem en fredag. Temat den här veckan är

JEOPARDY

--------------------

1. Det får mig att vilja ligga på soffan hela dagen
Vad är hjärntrötthet?

2. Något som gör att pulsen ökar lite mer än vanligt
Vad är tanken på nästa besök på vårdcentralen?

3. Det jag mest ser fram emot under november
Vad är att besöka Remus (lykoikattunge), en gång till innan han flyttar hem till oss i december?

4. Det är något jag går förbi varje dag
Vad är vitrinskåpet i köket? Mitt dåliga samvete som jag tänker på varje gång jag går förbi, det borde rensas och ordnas om, men ingen av oss har orkat ta tag i det ännu.

5. Utan det klarar jag mig inte i köket
Vad är en bra stekpanna?


5 kommentarer:

  1. jag har lärt mig vara lugn på VC, tidigare fick jag jättehög puls, vitrinskåpet bytte jag mot en bokhylla, rensade....

    SvaraRadera
  2. Kul att läsa din Jeopardy-frågor.
    Ha en fin helg!

    SvaraRadera
  3. Hjärntrötthet, hugaligen....men kattunge åhhh så roligt <3

    SvaraRadera
  4. vårdcentralen och tandläkaren får pulsen att öka helt klart.

    SvaraRadera
  5. Hoppas du får bra hjälp med din trötthet, har själv sprungit in i väggen ett par gånger med långa sjukskrivningar som följd tills det inte gick att arbeta längre. Var tvungen att kolla upp kattrasen, WOW säger jag bara, aldrig sett något liknande! Trevlig helg

    SvaraRadera