tisdag 19 november 2019

Top Ten Tuesday: Förändringar i mitt läsande


Jag har hoppat över ett antal veckor igen på grund av teman som inte fungerar för mig men idag är det dags att hoppa på Top Ten Tuesday, som anordnas av That Artsy Reader Girl, igen. Temat idag är

FÖRÄNDRINGAR I MITT LÄSANDE

Changes In My Reading Life (Maybe you like different genres or topics, maybe you read faster than you used to, maybe you only like standalones now)


---------------------


Jag väljer att skriva om hur mitt läsande förändrats sen jag började blogga. Det lär inte bli 10 punkter men jag fick ihop 7 punkter i alla fall

1. Jag läser mer koncentrerat och uppmärksamt
2. Jag läser och provar på ännu fler genréer, går ännu oftare utanför min bekvämlighetszon, än tidigare
3. Jag läser fler svenska författare än tidigare. Innan jag började blogga undvek jag svenska författare.
4. Jag läser fler serier. Tidigare var det sällan jag följde några serier överhuvudtaget utan jag föredrog fristående böcker.
5. Jag läser inte lika många tegelstenar som förut. Förr i tiden föredrog jag tegelstenar, mest för att de räckte längre.
6.Jag läser fler böcker än tidigare, fast det beror nog mer på att jag numera inte längre jobbar utan kan ägna hela dagarna åt läsning om jag vill.
7. Jag läser mest på svenska just nu, tidigare läste jag mycket på engelska och en del på finska


1 kommentar:

  1. serier blir det inte så ofta, försöker läsa mer på finska, är med i en finsk bokcirkel

    SvaraRadera