söndag 10 november 2019

Månadssammanfattning - Oktober 2019




Månadssammanfattning - Oktober 2019

Antal lästa böcker: 11
Antal lästa noveller: 1
Antal häften: 0
Totalt antal sidor: 3813
Inbundet: 8
Kartonnage: 1
Danskt band: 1
Häftad: 0
Storpocket: 0
Pocket: 1
E-bok/Pdf: 0
Lästa rec.ex: 10
Lästa hyllvärmare: 1
Köpt: 4
Fått: 10
Kaosutmaningen 2019 (totalt antal avklarade punkter): 22
Månadens bästa bok: Den sista änkan - Karin Slaughter

Böcker jag läst i oktober  (titeln är länkad till recensionen, alla böckerna är inte recenserade ännu)

Pengabrevet - Karina Johansson (213 sid, danskt band)
Drömmarnas bok - Nina George (367 sid, inbunden)
Stjärnan från Nord - D.B. John (463 sid, inbunden)
Glitter - Amanda Tartt (20 sid, e-pub)
Det lilla galleriet i solen - Marie Sammeli (365 sid, inbunden)
Blodhundar - Claes & Eva Fürstenberg (425 sid, inbunden)
Lisens jul - Inger Boman & Karin Eriksson (35 sid, kartonnage)
Och eken står där än - Sofia Lundberg (326 sid, inbunden)
Den sista änkan - Karin Slaughter (493 sid, inbunden)
En dag, Jennifer - Risto Pakarinen (348 sid, inbunden)
Min mamma är en persisk prinsessa - Sanna Sjöswärd (280 sid, pocket)
Yxskeppet - Jens Henrik Jensen  (478 sid, inbunden)


Lästa böcker månad för månad det här året finns under fliken Läst 2019

Även om det inte blev så jättemånga böcker lästa under oktober så känns månaden ändå som en bra läsmånad. Med tanke på att jag hann med lite annat också under oktober så är jag böjd med att jag ändå hunnit läsa det jag hunnit och det utan att känna press eller stress. Jg har ju återigen legat efter med recensionerna men kom nästan ikapp under den här månaden och det känns bra.
Jag lyckades inte hålla nollan den här månaden när det gäller bokinköp men att det ändå blev "bara" 4 böcker är bra, problemet är ju att när man för en gångs skull släpper på köpstoppet för en boks skull så är man i en sinnesstämning som gör att några böcker till slinker med nästan av sig själva. Men nu är bokstoppet på igen så i november kommer det definitivt inte bli några bokinköp.
Än så länge ser det bra ut för november, mina läsahögar minskar i jämn takt och kan jag bara hålla tempot så kan jag kanske sätta igång med "spontanutskickshögen" under november.
"So far, so good!" och så är det bara att fortsätta på det här sättet.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar