lördag 30 november 2019

Läsplanering december 2019

Det är helt otroligt hur fort månaderna går, det är ju redan slutet av november och det är dags att planera läsningen för december. Nu vet jag ju att det blir så mycket att göra under december att jag kanske inte hinner läsa så mycket som jag skulle vilja och behöva göra, men jag hinner nog läsa lite ändå mellan all städning och matlagning eller rättare sagt, jag får helt enkelt ta mig tid.
Mina läsahögar har minskat lite men än så länge finns det så pass många där att jag inte precis lider brist böcker att välja mellan när jag ska plocka fram något att läsa. Så en stor del av läsningen under december kommer att bestå av rec.ex (både sådana som jag tackat ja till eller själv beställt och spontanutskick) men så måste jag ju absolut läsa minst en hyllvärmare också och då får det bli den här


Ro utan åror av Ulla-Carin Lindquist














2 kommentarer:

  1. Jag såg dokumentären om Ulla-Carin, den var väldigt gripande! Det kanske vore idé att även läsa boken.....

    SvaraRadera
  2. Då kan jag garantera dig en läsupplevelse som inte liknar så många andra. Jag var djupt involverad i den här bokens tillkomst och är väldigt stolt över det. Faktum är att jag skrivit en egen bok om detta äventyr, som du kan läsa (eller lyssna på) alldeles gratis. "I ljust minne bevarad" finns som e-bok, pdf-fil och i bloggformat hittar du den här: https://iljustminne.blogspot.com/2018/05/i-ljustminne-av-aina-bergvall-tack-till.html

    SvaraRadera