måndag 27 maj 2019

Sammanfattning/utvärdering vecka 21

Vecka 21 blev lugnare än vad det var tänkt från början. Jag skadade ena foten rätt så rejält helgen innan när vi var på bakluckeloppis och det fanns inte en chans att jag kunde ge mig ut nånstans. Jag fick otroligt ont så fort jag försökte röra mig så jag fick försöka hålla mig i stillhet till och med inomhus hela början av veckan. Fördelen var att jag inte hade något val utan början av veckan fick jag snällt sitta i köket och läsa. Foten blev lite bättre mot slutet av veckan och då var vi på kvällsauktion, vilket jag såklart fick ångra dagen efter när fotleden återigen värkte rätt så rejält. Det positiva var att jag läste mycket och lyckades också skriva en hel del recensioner.


Det som hände läs- och bokmässigt under vecka 21 var

Jag läste ut 4 böcker

Yrsel av Annika Widholm
Rollspel av Amanda Tartt
En ensam färd av Göran Redin
Bestraffaren av Pia Kask

Jag publicerade 6 recensioner

Tigeröga - Bettina Bieberstein Lee
Den lilla arga boken - Lotta Sonninen
Aisha - Jesper Stein
Rollspel - Amanda Tartt
I ljus och mörker - Åsa Westerlund Kindahl
Och bergen skall rämna - Erika Olofsson Liljedahl

Det dök upp 2 rec.ex i brevlådan

Profetens vinter av Håkan Östlundh
Vackra unga döda av Jessica Fellowes

Jag köpte 3 böcker

Katedralen vid havet av Ildefonso Falcones
Breven från Gulag av Orlando Figes
Mao och den stora svälten av Frank Dikötter

Den här gången ser det inte ut som om jag höll nollan när det gäller bokinköp, jag köpte ju 3 böcker. Men böckerna är egentligen åt maken och jag har dem med här för att jag nog också kommer att läsa dem så småningom.
Jag är väldigt nöjd med vecka 21 och håller nu tummarna att vecka 22 blir lika bra.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar