måndag 6 maj 2019

Sammanfattning/utvärdering vecka 18

Jag hade tänkt att förra veckan skulle bli en bra vecka för läsningen eftersom vi inte hade nånting speciellt inplanerat, men så kom det där oförutsedda in i leken. Först skulle vi åka och titta på nya dynor till utemöblerna och förirrade oss då också in i andra butiker så hela den utflykten, som borde ha tagit ett par timmar, tog halva dagen. Så där försvann en hel del tid. Sen såg vi en annons om en gårdsloppis och det kunde ingen av oss motstå så vi åkte dit, tyvärr blev vi rätt så besvikna båda två på den gårdsloppisen. Dagen efter var vi helt slut båda två och maken hade ont i axel och nacke. Nåja, jag hade ju helgen kvar. Men icke, ena katten blev sjuk så lördagen gick åt till att försöka få honom att må lite bättre. Alltså var det först på söndagen som jag kunde ägna mig helhjärtat åt läsningen.

Det som hände läs- och bokmässigt under vecka 18 var

Jag läste ut 2 böcker

Samnang tiggarpojken av Staffan Nordstrand
Larona av Karolina Bjällerstedt Mickos

Jag publicerade 4 recensioner

Broder Jakob - Emelie Schepp
Slutspel - Amanda Tartt
Djävulen i den vita staden - Erik Larson
Pojken som försvann - Cecilia Sahlström

Det fanns 8 rec.ex i brevlådan

I ljus och mörker av Åsa Westerlund Kindahl
Den som lever stilla av Leonora Christina Skov
Jordens arvingar av Ildefonso Falcones
Jag for upp med mor av Karin Smirnoff
Nådastolen av Elizabeth Winthrop
Den lilla arga boken av Lotta Sonninen
Ett högre syfte av Malin Thunberg Schunke
Staden av Camilla Sten

Jag köpte 0 böcker

Även om jag inte fick så mycket läst så lyckades jag i alla fall få ut lite recensioner. Så totalt sett är jag ändå rätt så nöjd.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar