onsdag 22 maj 2019

Recension: Rollspel av Amanda Tartt

Titel: Rollspel
Serie: Jade
Författare: Amanda Tartt
Format: E-novell
Antal sidor: 23
Förlag: Lusthuset förlag
Recensionsexemplar

"Niklas Blom, skådiswannabee och kompis till Jade, beklagar sig över sin agent som inte fixar jobb som han lovat. Jade får en idé som ska hjälpa Niklas, och samtidigt ge henne lite extra i kassan. Dessutom får de tillfälle att ha sex igen, och igen.

Jade växer upp på internatskolor i Stockholm, London och Genéve, men en dag meddelar hennes mamma att pengarna är slut. Jade bestämmer sig då för att bli ekonomiskt oberoende utan att bli beroende av någon man, eller kvinna heller för den delen. Hon blir en kvinnlig gentlemannatjuv som tar från de rika? och ger till sig själv."

-----------------
Rollspel är andra delen i Amanda Tartts novellserie om Jade och jag är jätteglad för att jag får läsa och recensera den.

Jade är alltså en ny bekantskap än så jag håller fortfarande på och lär känna henne. Det jag läst hittills om henne har i alla fall varit lovande.

Själva grundberättelsen i den här novellen är väldigt underhållande och jag kan inte motstå humorn i Niklas och Jades agerande.

Det finns en attraktion sedan länge mellan Niklas och Jade och det finns ju bara ett sätt det kan sluta på. Någonting som den här författaren kan är att skriva ångande het erotik och Rollspel är ett utmärkt exempel på det. Det ska bli riktigt spännande att se vad Jade tar sig till i nästa novell!

Tack Amanda Tartt för rec.exet!

Mer info om författaren och hennes noveller finns på Amanda Tartts websida

Mina recensioner av Amanda Tartts andra noveller

Serien om Jade
Slutspel

Drömserien
Vita drömmar
Rosa drömmar
Röda drömmar

Serien om Sanna
Choklad
Champagne DP
Chevalier
Chianti
Chancery Lane
Chevy
Chockrosa

Rollspel finns att köpa från t ex

Adlibris E-novell
Bokus E-novell



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar