torsdag 25 oktober 2018

Helgfrågan vecka 43


Vi har ätit middag och det är dags för mig att lägga mig i soffan. Dart far omkring och gnäller just nu för att jag ska göra det så han kan lägga sig på min mage och mysa - han har sina fastställda rutiner och dem ruckar han inte på. Men innan jag lägger mig ska jag svara på Mias Helgfråga

I dagarna har det varit nominering för Augustpriset.
Vilken bok är ni sugen på att läsa?
BONUSFRÅGA: Äter du vegetariskt? Receptfavorit?

-----------------

Jag har en av böckerna i min läsahög och den är jag såklart sugen på att läsa





Jag for ner till bror av Karin Smirnoff









Ja, jag kan äta vegetariskt ibland, men har inget favoritrecept eftersom jag sällan lagar mat efter recept. Jag går efter vad jag råkar ha hemma och höftar till det.
Maken äter inte vegetariskt så för mig får det bli antingen när jag är ensam hemma eller de gånger vi äter var sin mat efter vad vi är sugna på.


10 kommentarer:

  1. Vi äter ofta vegetariskt. Jag äter inte rött kött, bara fisk och kyckling ibland, men oftast helt grönt. Det applicerar jag på övriga familjen i alla fall ett par gånger i veckan.

    SvaraRadera
  2. Soppor är bäst! Gärna hembakat bröd till.

    SvaraRadera
  3. "Gubbar" kan var lite tjuriga med vegetariskt, de ska ha sitt kött.

    SvaraRadera
  4. Då ser jag fram emot att läsa om var du tycker om boken framöver. Även min sambo är skeptisk till att äta vegetariskt mer än någon gång då och då.

    SvaraRadera
  5. Vi är många som är lite nyfikna på Smirnoff.

    SvaraRadera
  6. Jag är också nyfiken på Smirnoff. Och gillar kött ;)

    SvaraRadera
  7. Äter mycket vegetariskt, vegetarian - brukar också ta vad jag har hemma ;)

    SvaraRadera
  8. Det bästa är väl varierad kost. Tänker på farmors majrovor just nu och de kan jag leva utan.

    SvaraRadera
  9. Det blir intressant att läsa vad du tycker om boken.

    SvaraRadera