fredag 5 oktober 2018

Helgläsning vecka 40

Det blir nog ganska lugnt den här helgen. Det har redan varit minusgrader på nätterna så illrarna flyttar in i helgen vilket betyder att maken först ska städa i illerrummet och göra det färdigt för dem. Under tiden har jag tänkt mig att ta mig i kragen och se till att äntligen städa undan på köksbordet och på mitt skrivbord. Det hade jag tänkt att göra redan för flera veckor sen men det blev aldrig av men nu är det dags. Emellanåt måste man sen ta en liten paus och då kan jag sitta och läsa. Och läsa behöver jag verkligen göra nu med tanke på att läsahögen bara växer trots att jag läser hela tiden.  Visserligen är hälften i läsahögen spontanutskick som ju inte riktigt är akuta men de ska ju läsas också och då är det lika bra att ånga på så länge läslusten håller i sig.

Det jag tänkt läsa den här helgen är





Skuggsystern av Lucinda Riley
Läser jag just nu










Ingenting att se av Robert Warholm












Ett brev till min pappa i himlen av Benny Stenberg








Vad ska du läsa i helgen?

1 kommentar:

  1. de ska prata om Suzanne Brøgger på biblioteket, vill vara lite förberedd.

    SvaraRadera