måndag 22 oktober 2018

Sammanfattning/utvärdering vecka 42

Vecka 42 var ganska bra. Det blev inte så många böcker lästa (fast allt är inte med här för jag har faktiskt läst en bok till men den kommer att recenseras först nästa år), men jag hann göra en hel del annat istället. Det som däremot gick bra var recensionerna. Jag kom ju ikapp med dem veckan innan och just nu känns det som att jag fått upp farten tillräckligt för att hålla jämna steg så att böcker som ska recenseras inte samlas på hög. Nu gäller det bara att jag får upp tempot med läsandet också så kommer jag att bli riktigt nöjd.

Det som hände bok- och läsmässigt under vecka 42 var

Jag läste klart 2 böcker (egentligen 3)

Halvvägs till himlen av Jöns Hellsing
Vi ses i Ullådalen av Ingrid Marie Thorslund

Jag skrev 4 recensioner

Skuggsystern - Lucinda Riley 
Ingenting att se - Robert Warholm 
Skönhetens väg - Martha Hall Kelly 
Ett brev till min pappa i himlen - Benny Stenberg 

Det fanns 3 bokpaket i brevlådan

Kärlek, bakelser och en mops av Annie England Noblin
Ett delat mysterium av Sophie Hannah
Konstiga huset av Agatha Christie

Jag köpte 0 böcker


Jag är riktigt stolt med att jag kunnat hålla nollan så länge när det gäller bokinköp trots all reklam om reor och specialerbjudanden som dimper ner i mailboxen. Men jag måste medge att det varit jobbigt emellanåt att stå emot, så jobbigt faktiskt att jag känner att det snart är dags att använda mig av presentkortet jag fick till födelsedagspresent.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar