lördag 27 oktober 2018

Veckans bokmärke vecka 43


Vad har du mellan sidorna den här veckan? Är det senaste kvittot från ICA, ett gem från jobbet eller kanske du också alltid använder ett bokmärke? Är det inte dags att visa upp vad du använder just nu? Eller kanske du är som jag, samlar på bokmärken? Oavsett vad du använder, visa upp det! Lägg gärna en länk i kommentarerna så jag också kan se vad du har mellan sidorna.

------------------
Idag blir det ett bokmärke som jag fått med ett rec.ex.


"Humor är lärandets bästa krydda. 
Med bristande glädje följer bristande inlärning
(Morfar, Carl-Gustav Olsson)"

Jag blir faktiskt väldigt glad för de här bokmärkena som kommer med recensionsexemplaren. De 'är lite speciella eftersom man inte precis kan gå in i en bokhandel och köpa dem rakt av.

Det här bokmärket fick jag med del 2 i Dexter Olssons äventyr 

Flykten till Vulkanön av Michael Wiander (titeln är länkad till recensionen)

Det var verkligen välbehövligt att få med ett bokmärke. Böckerna i den här serien är riktiga tegelstenar (600+ sidor/bok) så man behöver ett bra bokmärke om man, som jag, inte vill använda sig av hundöron. Och eftersom bokmärket är gjort i plastmaterial så håller den också länge så jag kan använda den till andra barn/ungdomsböcker också.

  


4 kommentarer:

  1. klokt sagt, här mina söta bokmärken:
    http://hannelesbibliotek.blogspot.com/2018/10/sotaste-bokmarken.html

    SvaraRadera
  2. Jag håller mig till det naturnära denna vecka!
    http://boklysten.blogspot.com/2018/10/veckans-bokmarke-vecka-43.html

    SvaraRadera