söndag 7 oktober 2018

Månadssammanfattning September 2018


Månadssammanfattning - September 2018

Antal lästa böcker: 16
Antal lästa noveller: 0
Antal häften: 0
Totalt antal sidor: 6213
Inbundet: 8
Kartonnage: 3
Danskt band: 0
Häftad: 3
Storpocket: 0
Pocket: 2
Excess: 0
E-bok: 0
Lästa rec.ex: 14
Lästa hyllvärmare: 2
Köpt: 0
Fått: 22
Antal lästa böcker 3 x 3 under 2018: 0
Antal lästa böcker Hyllvärmare 2018: 2
Kaosutmaningen 2018 (totalt antal avklarade punkter): 20
Månadens bästa bokMin älskade älskling - Gabriel Tallent

Böcker jag läst i september (titeln är länkad till recensionen men alla böckerna är inte recenserade än).


Björnen sover inte - Monica Grönlund 
Flykten till Vulkanön - Michael Wiander 
Solitairen - Anna Lihammer & Ted Hesselbom 
Blott en dag - Therese Slettengren 
Min älskade älskling - Gabriel Tallent 
Markus av Trolyrien - Joseph A. Davis 
Den sjätte passageraren - Theodor Kallifatides 
Profetens vinter - Håkan Östlundh 
Kodnamn Alice - Kate Quinn 
Luna Olympia - Ulrika Fjellborg 
Skendöda - Louise Boije af Gennäs 
Spegeln i rummet utanför - Stina Nilsson Bassell 
Bilder av henne - Karin Slaughter 
Ninas resa - Lena Einhorn 
Midnattssol - Frida Skybäck 
Det som göms i snö - Carin Gerhardsen 



Lästa böcker månad för månad det här året finns under fliken Läst 2018

Läsmässigt blev september en jättebra månad, jag hade gott om tid och läste mycket. Tyvärr kunde jag inte hålla jämna steg med recensionerna utan halkade efter igen. Det håller jag på just nu att ta igen så jag kom inte så mycket efter att det skulle varit jobbigt att komma ikapp igen. Jag har några recensioner kvar att skriva och sen är alla septemberböcker klara. Jag är jättenöjd med att jag fortfarande håller tempot när det gäller hyllvärmare, det börjar synas i hyllorna nu att gamla synder börjar försvinna.
Vi är en bit in i oktober nu och just nu känns det som att den här månaden nog kan bli minst lika bra som september så det är bara att hålla tummarna så att ingenting händer som kan förstöra det här.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar