söndag 21 oktober 2018

Recension: Ett brev till min pappa i himlen av Benny Stenberg

Titel: Ett brev till min pappa i himlen
Författare: Benny Stenberg
Format: Pocket
Antal sidor: 117
Förlag: Stenberg-Schentz förlag
Recensionsexemplar

"I boken "Ett brev till min pappa i himlen" sätter Benny Stenberg ord på alla de frågor, tankar och funderingar han haft kring sin relation till en pappa som inte finns i livet längre.
En relation som kanske inte var unik på något sätt. Men den var deras och den var komplicerad och mångfacetterad.
Att skriva boken blev för Benny en sorts inre resa som tog helt andra vägar än vad han själv hade förväntat sig då han började skriva."

--------------------------



Jag fick en förfrågan från författaren om jag ville läsa den här boken och jag kände direkt att den här var något för mig så jag tackade ja.

Min egen far gick bort samma år som vi flyttade hit där vi bor nu och jag kan till fullo förstå författarens tankar och känslor. På samma sätt känner jag igen mycket annat i boken/brevet. Behovet av att "prata av dig" och sortera känslor och minnen är nog något de flesta känner igen när någon närstående gått bort. Jag tror också att väldigt många har en på något sätt komplicerad relation till någon av föräldrarna och när då föräldern går bort så vill man reda ut en massa sånt som kanske blev osagt tidigare.

Ett brev till min pappa i himlen tog mig med på en känslomässig resa tillbaka till tiden då min egen far gick bort. Nu när jag läst den här boken önskar jag nästan att jag gjort som Benny Stenberg, d.v.s skrivit ett brev till min pappa i himlen för att få utlopp för mina egna känslor och för att sätta minnen på pränt.

Tack Benny Stenberg för rec.exet!

Ett brev till min pappa i himlen finns att köpa hos t ex

Adlibris Pocket
Bokus Pocket
CDON Pocket


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar