onsdag 10 oktober 2018

Kulturkollos veckoutmaning vecka 41: Hundarnas hund


Det blev en riktig överraskning idag när klockan blev 10.00 och internet INTE försvann. Det var en trevlig överraskning och det känns som att dagen alltså börjat rätt så bra för nu kan jag kanske "jobba" undan sånt som jag inte kunnat göra något åt de senaste dagarna.
Men först är det dags för Kulturkollos veckoutmaning och den lyder

Lassie, Air Buddies, Milou, Benji, Lady, Lufsen, Toto, Snobben…. Listan över hundar i populärkulturen kan göras lång. Nu vill vi höra vilken hund som är din favorit och den klarast lysande hundstjärnan på himlen.

-------------------------

Det här var svårt! Jag är en total "sucker" när det gäller böcker med djur och oftast är det ju hundar då som det handlar om. Värsta är väl att man vet ju att det någonstans i boken dyker upp ställen där tårarna bara sprutar, men ändå kan jag inte låta bli att läsa såna böcker.

Jag har läst en hel massa böcker om hundar och sett filmer, tv-serier osv så det är väldigt svårt för mig att välja ut en klar favorit. Så istället för att välja en favorit (finns alldeles för många) så tar jag en av de senaste jag läst



Gobi: Den sanna historien om en liten hunds långa resa av Dion Leonard (titeln är länkad till recensionen och där finns mer info om boken)




4 kommentarer: