måndag 8 oktober 2018

Tematrio - Gul

Jag hade riktig otur idag. Gick upp relativt tidigt och hade planerat hinna göra undan lite på datorn under dagen. Tio minuter efter att jag börjat och precis fått ut ett inlägg på bloggen så försvinner nätkontakten, så jag var utan internet i princip hela dagen. Så jag lär få sitta rätt så länge ikväll för att hinna med i alla fall lite av det jag borde ha gjort idag. Men lite kul ska man ju också ha så jag passar på att delta i Lyrans Tematrio. Hon uppmanar

Dags för en ny vecka och ett nytt tema, denna vecka på den varma färgen GUL. Var fantasifulla eller välj helt enkelt gula böcker, helt upp till er.

-------------------

Det får bli gula omslag för mig (titeln är länkad till recensionen och där finns mer info om boken)









Farligt att förtära av Maria Lang











Flickan med gåvorna av M.R. Carey













Skam av Robert Warholm





7 kommentarer:

  1. Har inte läst dina tre den här veckan heller ;)

    SvaraRadera
  2. Careys bok har jag inte läst, men den blev en bra film!

    SvaraRadera
  3. Maria Lang skulle jag testa att läsa något av. Hon känns som Sveriges svar på Agatha Christie.

    SvaraRadera
  4. Fin gul trio. Flickan med gåvorna finns med även hos mig. Maria Langs glömde jag. Det omslaget är så fint.

    SvaraRadera
  5. har inte läst dina gula böcker. Lang är jag lite osäker på

    SvaraRadera
  6. Flickan med gåvorna missade jag. Den var ju riktigt gul, och oerhört bra!

    SvaraRadera