tisdag 9 oktober 2018

Veckans Topplista vecka 41: Brittiska klassiker


Jag har haft ännu en dag utan internet och alltså inte hunnit med nånting av det som fanns på dagens schema så jag får börja beta av listan nu på kvällen. Först ikväll blir det då Veckans Topplista som anordnas av Johannas Deckarhörna.

Temat för veckans topplista är idag våra favoriter bland de brittiska klassikerna. Det finns många namn att välja på och valet är idag fritt mellan att lista författare eller enskilda verk. Jag väljer att lista författare.

-----------------

Jag plockade fram lite sånt jag läst för länge sen, men vissa av de här har jag faktiskt skaffat för att läsa om när jag får lite tid över.






1. En färd till Indien av E.M. Forster
Jag såg tv-serien först och gillade den så mycket att jag sen läste boken också. Jag är jättesugen på att läsa om den men har ännu inte kommit mig för att skaffa den.









2. Frankenstein av Mary Shelley
Jag läste den ett par gånger för länge sen och den väntar nu i bokhyllan på omläsning










3. Jane Eyre av Charlotte Brontë
Den här boken älskade jag direkt när jag läste den första gången. Den väntar nu i bokhyllan på omläsning










4. Lady Chatterleys älskare av D.H. Lawrence














5. Svindlande höjder av Emily Brontë
En till som jag älskade och som nu väntar i bokhyllan på omläsning


8 kommentarer:

  1. Usch vad jobbigt hoppas det löser sig. Känner igen böckerna men ej läst.

    SvaraRadera
  2. Jane Eyre läste jag för runt 20 år sedan, gillade den inte alls :)

    SvaraRadera
  3. Jobbigt när internet inte funkar som det ska, man är ganska beroende av det. Svindlande höjder är en av mina favoriter.

    SvaraRadera
  4. Fin lista trots strul. Jag har ännu inte läst Lady Chatterleys älskare. Men det måste jag ju!

    SvaraRadera
  5. Har faktiskt inte läst en enda av böckerna på din lista.

    SvaraRadera
  6. Jobbigt när internet krånglar, hoppas det löst sig. Frankenstein kom med hos mig också!

    SvaraRadera
  7. Jane Eyre blev jag väldigt förtjust i, mer än väntat, tål absolut en omläsning, liksom Frankenstein. Tack för tips ang. de övriga.

    SvaraRadera