måndag 29 oktober 2018

Tematrio - sjukdomar och skador

Idag tänkte jag faktiskt hoppa över min vanliga kvällsvila i soffan för i eftermiddags la jag mig och tänkte bara vila en liten stund innan det var dags att fortsätta med mitt vanliga men jag somnade och sov ända tills maken kom hem. Självklart är jag ändå väldigt sugen på att slöa i soffan men jag får trösta mig med att det blir mer gjort om jag låter bli. Och då kan jag sätta igång med Lyrans Tematrio direkt.
Lyran uppmanar

Berätta om tre böcker som handlar om sjukdomar och/eller skador.

----------------

Det var faktiskt lättare att hitta tre böcker på det här temat än vad jag först trodde. Boktiteln är länkad till recensionen och där finns mer info om boken.






Felbehandlad ung man i sina bästa år av Kim Andersson & Sara Sandbacka





Penguin Bloom av Cameron Bloom & Bradley Trevor Greive














Ingenting att se av Robert Warholm











Du har väl sett att jag lottar ut en bok HÄR

8 kommentarer:

  1. Bara titeln på Felbehandlad ung man i sina bästa år får mig att rysa...

    SvaraRadera
  2. Kim Anderssons bok hade jag också med.

    SvaraRadera
  3. Inte läst, men jag är lite nyfiken på vad bloggarkollegan Warholm skriver.

    SvaraRadera
  4. Tack för tips. Penguin Bloom låter lockande.

    SvaraRadera
  5. Men så roligt att min bok fick vara med :D

    SvaraRadera
  6. Inga jag läst, tack för tips!

    SvaraRadera
  7. Inte läst denna men tack för intressanta tips.

    SvaraRadera