söndag 14 oktober 2018

Läsplanering vecka 42

Jag brukar ju hoppas på att få gott om lästid och det gör jag nu också. Och den här gången tänker jag inte ge mig på några dumheter som resulterar i liggande ställning utan bok (därför att det gör för ont att hålla i en) i ett par dagar. Eftersom jag har några tegelstenar som väntar på stolen bredvid mig så plockar jag först några lite tunnare (eller normaltjocka) böcker och läser dem så kan jag kasta mig på tegelstenarna sen. Rec.exen har jag ordnat i två högar, de jag bett om eller tackat ja till på vänster sida, och en hög med spontanutskick på höger sida på stolen. Vänstra högen börjar minska nu så pass mycket att jag nog snart kan ge mig i kast med spontanhögen vilket blir väldigt spännande (det är det som är det bästa med överraskningsexemplar = ibland är det böcker som jag kanske inte själv skulle ha valt men som tvingar mig ur min bekvämlighetszon och det är alltid nyttigt och ibland blir det ett extra  plus i kanten när man upptäcker en ny författare vars böcker man tycker om).

Det jag tänkt läsa under vecka 42 är






Vi ses i Ullådalen av Ingrid Marie Thorslund











Halvvägs till himlen av Jöns Hellsing











Arvet från familjen Palmisano av Rafel Nadal













Hatarna av Ulf Bergström






Vad ska du läsa under kommande vecka?




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar