måndag 1 oktober 2018

Tematrio - Orange

Idag har det varit riktigt kallt tycker jag men jag har det varmt och skönt inne. Och det är så mysigt att sitta inne med en mugg varm te och läsa när det är kyligt ute. Enda tråkiga är att våra golv är ganska kalla, men jag får bara ta på mig tjocka strumpor, trots att jag helst skulle vilja vara barfota, så behöver jag inte besväras av de kalla golvena heller.  Idag är det måndag och då är det dags för Lyrans Tematrio. Hon uppmanar

Löven skiftar i alla möjliga färger och höstmånaden oktober är här. Veckans färgtema är ORANGE, var gärna fantasifulla och långsökta.

-------------------

Det blir den lätta vägen igen för mig, dvs orange omslag (titeln är länkad till recensionen och där finns mer info om boken)






Orange is the New Black av Piper Kerman
Här passar ju också titeln in på temat!










Alias monster av Sue Russell














Det kommer aldrig mer vara du av Anne-Lie Högberg








10 kommentarer:

  1. har inte läst någon av dina orangea

    SvaraRadera
  2. Jag har läst Högbergs bok den var riktigt bra

    SvaraRadera
  3. Intressanta boktips. Kom på att Orange is the New Black står och samlar damm i min bokhylla. Dags att läsa den.

    SvaraRadera
  4. Orange is the new black fick komma med på min lista också.

    SvaraRadera
  5. Visste inte att Orange is the New Black fanns i bokform! Har inte läst någon i din trio.

    SvaraRadera
  6. Intressanta tips, särskilt Orange is the new black. Började titta på Monster men tröttnade ganska snabbt.

    SvaraRadera