tisdag 16 oktober 2018

Veckans Topplista vecka 42: Skogen

Det känns som att det tar tid för mig att komma igång ordentligt den här veckan. Måndagen blev en sån där dag då det kändes att allt jag gjorde tog otroligt lång tid att slutföra, men det får bli bättring idag. Och först på tisdagen blir det då att visa upp Veckans Topplista där temat idag är

Veckans topplista handlar den här gången om böcker som på något sätt har anknytning till skogen. Om det är den svenska granskogen eller djungeln som står i fokus bestämmer ni själva – så länge det är en bok som tar oss med ut bland vilda växter och djur är alla tolkningar godkända.

-----------------

Jag märkte att jag läst väldigt många böcker där handling helt eller i alla fall delvis utspelar sig i en skog  så jag var tvungen att begränsa underlaget lite. Alltså har jag plockat mina fem bland böcker jag läst under 2017 och 2018. Böckerna är inte listade i någon inbördes ordning och titeln är länkad till recensionen där det finns mer info om boken.





1. Min älskade älskling av Gabriel Tallent















2. I en mörk mörk skog av Ruth Ware













3. Hallahem: Striden i skogen av Susanne Trydal & Daniel Åhlin












4. Ondskans innersta väsen av Luca D'Andrea












5. Albanens arv av Rolf Rådén






11 kommentarer:

  1. Albanens arv tyckte jag om, den enda av dessa jag läst

    SvaraRadera
  2. I en mörk, mörk skog verkar spännande

    SvaraRadera
  3. Min älskade älskling verkar intressant. Tack för tipsen. Jag har inte läst någon av böckerna.

    SvaraRadera
  4. Min älskade älskling läste jag nyligen. En bra, men mörk och läskig bok.

    SvaraRadera
  5. Ondskans innersta väsen skulle jag vilja läsa.

    SvaraRadera
  6. Japp, i Hallahem är det mycket skog, det är dessutom en av mina favoriter bland barnböcker.

    SvaraRadera
  7. Ondskans innersta väsen vill jag läsa.

    SvaraRadera
  8. Spännande lista, I en mörk, mörk skog vill jag läsa.

    SvaraRadera
  9. känner bara till I en mörk skog av dina böcker

    SvaraRadera
  10. Jag har inte läst någon av de här.

    SvaraRadera