tisdag 23 oktober 2018

Veckans topplista vecka 43: Italien

Dags för Veckans topplista (som anordnas av Johannas deckarhörna) där temat är Italien. Johanna säger

Veckans topplista drar idag till Italien. Det ska bli så spännande att se era listor med anknytning till det stövelformade landet vid Medelhavet!

----------------

Böckerna är inte listade i någon inbördes ordning och titeln är länkad till recensionen där det finns mer info om boken.






1. Min fantastiska väninna av Elena Ferrante











2. Hela härligheten av Margaret Mazzantini












3. Konklaven av Robert Harris












4. Ondskans innersta väsen av Luca D'Andrea












5. Adua av Igiaba Scego



13 kommentarer:

  1. bara läst Ferrante, tack för tips för resten.

    SvaraRadera
  2. Konklaven och Ondskans innersta väsen skulle jag vilja läsa.

    SvaraRadera
  3. Hela härligheten, Konklaven och Adua har jag läst :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hela härligheten är en av mina favoriter!

      Radera
  4. Ferrante har jag läst och tycker är mycket bra. Av de övriga är jag mest intresserad av Adua.

    SvaraRadera
  5. Konklaven gillade jag, vilket nästan förvånade mig.

    SvaraRadera
  6. Ferrantes böcker gillade jag. Konklaven vill jag läsa.

    SvaraRadera
  7. Hela härligheten glömde jag alldeles bort. Den är riktigt bra. Har även läst Konklaven som jag gillar jättemycket. Tack för övriga tips.

    SvaraRadera
  8. Hela härligheten låter som en bra bok!

    SvaraRadera
  9. Min fantastiska väninna har jag läst men inte någon av de andra.

    SvaraRadera