söndag 17 mars 2019

En smakebit på søndag - Vår älskade

En lugn helg igen. På lördagen besökte vi rea-på-rean på Akademibokhandeln mitt på dagen och när vi kom hem ägnade vi alla resten av dagen åt att läsa. Söndagen lär bli likadan förutom att vi då inte ska iväg någonstans så då kan vi läsa hela dagen. Otroligt skönt att emellanåt kunna ta en hel dag och bara läsa! Men söndagen börjar med  En smakebit på søndag som den här gången anordnas av Flukten fra virkeligheten. Det hela går ut på att man ska bjuda på en smakbit från boken man läser och det finns bara en regel = no spoilers!

-------------

Min smakbit kommer från sidan 125-126 i Vår älskade av Kamila Shamsie (titeln är länkad till förlagets sida där det finns mer info om boken)

"Jag har inte gjort någonting. De som sattes på fallet när hennes bror gav sig av var oroliga för henne. De sa att hon uppenbarligen var chockad över det han hade gjort, men verkade mer upprörd över att ha förts bakom ljuset än av själva handlingen. De bedömde att det fanns risk att hon skulle försöka ansluta sig till honom. Så vi har hållit ett öga på henne, för hennes egen skull. Men det har tydligen inte förekommit några telefonsamtal, sms eller någon annan spårbar kommunikation som har tytt på att hon står i kontakt med min son. Inga varningsklockor alls. Och så nu detta." Han lade ifrån sig Eamonns mobiltelefon på skrivbordet. "Tjugotre missade samtal från Aneeka Pasha."
Eamonn reste sig sig upp. "Något är fel."
"Där är vi åtminstone överens."


11 kommentarer:

  1. tack för smakbiten, intressant omslag.

    SvaraRadera
  2. Tack för smakbiten, den lät intressant. Boken har jag här hemma men har inte läst.

    SvaraRadera
  3. Det er helt fantastisk å kunne ta en hel dag og bare lese. Det er sjelden jeg får til en hel dag, men deler av en dag klarer jeg. I det siste har mannen min og jeg laget til gode sitteplasser i sengen og sittet ved siden av hverandre og lest der. Det er veldig koselig :-)
    Ha en riktig fin søndag!

    SvaraRadera
  4. Detta är ett allvarligt ämne, inte minst med tanke på vad som sker runtom i världen, nu senast på Nya Zealand. Alla sorters extremister slår till, ingen går säker. Vilka ideologer kan vi acceptera? Tack för smakbit, trevlig söndag

    SvaraRadera
  5. Tack för smakbiten! Blir nyfiken på boken.

    SvaraRadera
  6. Den här boken känner jag inte till. Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
  7. Tack för smakbiten. Det där låter spännande.

    SvaraRadera
  8. Den verkar intressant! (När jag först såg omslaget trodde jag boken hette Vår älskade Kamila Shamsie)

    SvaraRadera