torsdag 7 mars 2019

Hett i hyllan #186

Idag ska jag iväg till doktorn för en liten behandling men jag hinner med Monikas Hett i hyllan innan det är dags att åka iväg. Monika säger

Jag bara gissar nu, men jag tror inte jag är ensam om att ha en del böcker i hyllan som stått där i evinnerliga tider. Är det inte dags att de där, halvt, bortglömda böckerna får ta lite plats och synas? Jo, det tycker jag. Verkligen. Därför kommer de, en efter en, att dyka upp här varje torsdag under rubriken Hett i hyllan. Lite lagom tvetydigt, eller hur? Vad har du för dolda skatter i hyllan?

----------------------

Det blir ett loppisfynd igen


I dina kläder av Jane Green (titeln är länkad till förlagets sida där det finns mer info om boken)
Baksidestext:
"Utifrån sett har Vicky Townsend allt. Hon bor i London, har bra ekonomi, är snygg, singel och arbetar å den supertrendiga tidningen Poise! Men hon skulle ge upp allt för en man, barn och ett hus på landet komplett med trägolv och perenner.
Amber Winslow, å andra sidan, har allt det som Vicky vill ha. Visserligen på andra sidan Atlanten, men där finns hon med man, barn, hund, nanny och ett enormt hus. Hon tillbringar sina dagar med andra hemmafruar och de tävlar om vem som har de senaste märkeskläderna, dyraste vigselringarna och det häftigast inredda huset.
Men Amber är inte heller lycklig. Så när hon ser att Poise! söker en läsare som vill byta liv med en glamorös journalist under en månad, sätter hon sig ner för att skriva en ansökan.
Aldrig kunde hon tro att just hon skulle bli vald."


Den här boken köpte jag 2013 på en midsommarloppis. Jag vill ju gärna få till en rejäl blandning när det gäller det jag läser och jag tror att det var mycket därför jag köpte den här boken. Att jag ändå inte har läst den har nog som vanligt att göra med att tiden inte räckt till och att den sen hamnat i bakersta ledet i bokhyllan så att jag glömt bort den. Men nu har jag ju kommit på en strategi för hur jag ska få en massa hyllvärmare lästa så den här kommer nog definitivt bli läst förr eller senare, helst förr såklart.

5 kommentarer:

  1. Jag har nog inte läst något av författaren men vet vissa som gillar hennes böcker.

    SvaraRadera
  2. Den låter ju som lite lagom avslappning att läsa

    SvaraRadera
  3. Tro det eller ej men den här har jag faktiskt läst! :) Det är många år sedan nu men jag har för mig att den var rätt mysig och lättsam.

    SvaraRadera
  4. Känner nog faktiskt inte till denna, vare sig bok eller författare.

    SvaraRadera
  5. Inte läst den boken. Vet att även jag har någon bok av Jane Green oläst i bokhyllan.

    SvaraRadera