måndag 18 mars 2019

Sammanfattning/utvärdering vecka 11

Äntligen börjar allt flyta på som det ska. Även om jag inte hann läsa så mycket som jag hade velat så skrev jag i alla fall lite recensioner. Vi börjar få ihop lite vardagsrutiner nu när maken är hemma på dagarna och det underlättar på ett sätt och hindrar på ett annat sätt. Det blir inte lika mycket egentid/lästid som tidigare, men å andra sidan så har jag nu ett vettigare tempo med allt och tar fler vilostunder, som jag verkligen behöver, på dagarna. Nu gäller det bara att jag får ihop det med läsningen och recensionsskrivandet också så kommer nog det mesta att lösa sig.


Det som hände läs- och bokmässigt under vecka 11 var

Jag läste ut 2 böcker

Fraktur av Karin Slaughter
Vår älskade av Kamila Shamsie

Jag publicerade 4 recensioner

Jazzkatten av Louise Björnlund
Vi måste prata om 50 - Cecilia Gustavsson
Den leende mannen - Joseph Knox
Det nakna hjärtat - Lisa Tucker

Det dök upp 2 bokpaket med rec.ex

Den ljusaste natten av Helena Kubicek Boye
Svarta näckrosor av Michel Bussi

Jag köpte 3 böcker

Den som går på tigerstigar av Helena Thorfinn
Fyra dagar i Kabul av Anna Tell
Styrkan av Don Winslow

Det blev ju inte precis jättemycket läst men mer än föregående vecka i alla fall, så det känns som att det börjar flyta på. Antalet recensioner är helt OK så det är jag nöjd med, nu gäller det bara att fortsätta på samma sätt. Det jag blev positivt överraskad av är att jag hittills inte köpt fler än 3 böcker på rea-på-rean. Det är ofta faktiskt då jag trillar dit ordentligt, dvs när reaböckerna blir löjligt billiga, men i år har jag lyckats hejda mig bättre än tidigare.













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar