måndag 11 mars 2019

Månadssammanfattning Februari 2019

Månadssammanfattning - Februari 2019

Antal lästa böcker: 12
Antal lästa noveller: 0
Antal häften: 0
Totalt antal sidor: 3774
Inbundet: 4
Kartonnage: 2
Danskt band: 1
Häftad: 1
Storpocket: 0
Pocket: 3
E-bok/Pdf: 1
Lästa rec.ex: 10
Lästa hyllvärmare: 2
Köpt: 0
Fått: 7
Antal lästa böcker Hyllvärmare 2019: 2
Kaosutmaningen 2019 (totalt antal avklarade punkter): 6
Månadens bästa bok: Glasfällan av Ingrid Remvall

Böcker jag läst i februari (titeln är länkad till recensionen men alla böckerna är inte recenserade än).

Som nitroglycerin - Frida Moisto
Miniatyrmakaren - Jessie Burton
Huset som Joel ärvde - Karn Jarl Nydén
Jag försvinner i mörkret - Michelle McNamara
Lång väg till rättvisa - David Baldacci
Konsten att bli en viol - Maja Willander
Skrapsår - Marcus Löfblad
Skändad - Khady Koïta
Sirener - Joseph Knox
Medan himlen förmörkas av aska från Tambora - Lars Jarnhammar
Glasfällan - Ingrid Remvall
Vi måste prata om 50 - Cecilia Gustavsson

Lästa böcker månad för månad det här året finns under fliken Läst 2019

Februari var verkligen en kass månad då ingenting fungerade som det skulle. Troligtvis har det mycket att göra med att maken opererades och har alltså varit hemma hela månaden. Då var också brorsan hemma hos oss ganska mycket för att hjälpa till eftersom maken inte fick/kunde bära eller lyfta något under större delen av månaden så jag fick inte riktigt ro att läsa böcker eller skriva recensioner. En delorsak var nog också att jag också läste lite digitalt och då läser jag alltid långsammare än vanligt. Nu är både makens axel och rygg ganska bra igen och det betyder att jag kanske kan ägna mig lite mer åt böckerna igen. Sen får vi se vilken påverkan det har att maken hädanefter alltid är hemma eftersom han nu går i pension lite i förtid. Men jag håller tummarna för att allt fungerar bättre under mars månad.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar