tisdag 5 mars 2019

Veckans topplista vecka 10: Böcker jag ser fram emot att läsa i vår


Dags för Veckans topplista som anordnas av Johannas deckarhörna. Temat den här veckan är

BÖCKER JAG SER FRAM EMOT ATT LÄSA I VÅR

-------------

Min lista är en blandning av böcker som jag redan har hemma och böcker som ges ut lite senare i vår



1. Vår älskade av Kamila Shamsie













2. Mantor av Karolina Bjällerstedt Mickos












3. Broder Jakob av Emelie Schepp











4. Förrädaren av Gabriella Ullberg-Westin











5. Svarta näckrosor av Michel Bussi



12 kommentarer:

  1. Shamsies bok blir jag nyfiken på, tack för tips.

    SvaraRadera
  2. Svarta näckrosor hade jag också med.

    SvaraRadera
  3. Mantor har jag läst och de två efterföljande delarna ligger just nu på posten :)

    SvaraRadera
  4. En del böcker som jag inte kände till, blir nyfiken på flera. ;)

    SvaraRadera
  5. Mantor var ny för mig, den ska jag kolla upp! Många bra tips! :)

    SvaraRadera
  6. Broder Jakob och Förrädaren var de första jag kom på!

    SvaraRadera
  7. Shamsie tänker jag också läsa. Schepp börjar jag bli nyfiken på

    SvaraRadera
  8. Mantor tyckte jag riktigt bra om, så ser verkligen fram emot att få läsa de två uppföljande delarna i serien, som jag nu lyckligtvis har stående på vänt här hemma. :)

    SvaraRadera
  9. Ser ut som en intressant lista.

    SvaraRadera
  10. Undrar om inte mannen läst Ullberg-Westin, jag ska tipsa honom om denna.

    SvaraRadera