måndag 25 mars 2019

Sammanfattning/utvärdering vecka 12

Det känns som att jag fått lite luft under vingarna igen! Läsningen fungerade bra och trots att jag inte publicerade så många recensioner så har jag istället fått ihop en del halvfärdiga som nu bara behöver det sista lilla innan de kan publiceras.Vecka 12 var visserligen den sista totala "hemmaveckan" så om allt går väl så behöver vi inte ta det lika lugnt som hittills och det kan ju ha viss påverkan på både läsningen och recensionsskrivandet. Jag hoppas ändå att nu när jag väl kommit igång ordentligt igen så fungerar allt som det ska oavsett vad som händer runt omkring.
Men jag fick ändå ändra lite på mina planer under vecka 12. Jag hade ju en planering som jag tyckte var ganska bra, men så fick jag i slutet på veckan ändra på lässchemat så nu är det några böcker som var med på den tidigare planeringen som halkat ner lite i schemat och så får jag läsa dem när jag får lite bättre med tid.

Det som hände läs- och bokmässigt under vecka 12 var

Jag läste ut 4 böcker

Brudslöjan av Kamilla Oresvärd
Ensamhetens hav av Christoffer Pichler
Den ljusaste natten av Helena Kubicek Boye
Sebbe sa nej av Niclas Christoffer

Jag publicerade 2 recensioner

Jag försvinner i mörkret - Michelle McNamara
Fraktur - Karin Slaughter

Det dök upp 5 rec.ex i brevlådan under veckan

Det enda jag hör i mitt huvud är ett lockrop från himlen av Henrik Ingvarsson
En underbar död av Emma Ångström
Där rosor faktiskt dör av Ewa Klingberg
Sebbe sa nej av Niclas Christoffer
Broder Jakob av Emelie Schepp

Jag köpte 0 böcker

Jag är väldigt nöjd med att jag återigen lyckats hålla nollan när det gäller bokinköp trots rea-på-rean hos bokhandeln. Förhoppningsvis lyckas jag fortsätta hålla igen, förutom att det är två böcker till som jag gärna vill ha från rean, men då gäller det kokböcker.









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar