fredag 15 mars 2019

Fem en fredag vecka 11: Nutid



På fredagarna är det numera dags för elisamatildas Fem en fredag då hon ställer fem frågor man ska svara på. Här kommer mina svar på de fem frågorna

1. Var det något du ogillade som yngre men älskar idag?
Jag kunde inte tänka mig att flytta från Stockholm och tyckte att det var pest till och med att flytta längre ut till de norra förorterna som familjen gjorde när jag var runt 18 år gammal. Numera bor jag ute på landet utanför Uppsala och älskar det och skulle inte vilja flytta tillbaka till Stockholm för allt guld i världen. Det är här jag funnit lugnet och balansen i livet och det är här vi har livskvalitet.

2. Vad tvivlade du senast på men visade sig bli helt ok?
Hur det skulle fungera här hemma när maken nu går i pension lite i förtid, jag var lite rädd för att vi skulle gå varandra på nerverna när vi är hemma hela tiden båda två. Just nu är han sjukskriven efter en operation och alltså hemma hela dagarna i alla fall och det har visat sig fungera bättre än förväntat.

3. Vad känner du om året hittills såhär i mars?
Året har börjat riktigt bra och fortsätter det så här så lär det bli ett bättre år än på väldigt länge

4. Vem i din närhet gjorde senast något bra för dig?
Jag sa i förrgår kväll att jag var rätt så sugen på lösgodis och att jag nog ska se till att köpa lite nästa gång jag ska in till affären. Igår kom maken hem med en jättepåse med lösgodis där han plockat ihop nästan bara sånt som han vet att jag gillar.

5. På vilket sätt är den här veckan bättre än förra veckan?
Jag har äntligen fått ordning på läsandet och recensionsskrivandet så att allt har börjat flyta på som det ska. Imorgon ska vi iväg till rea-på-rean på Akademibokhandeln och det är alltid kul att få tag på böcker extra billigt.


2 kommentarer:

  1. Nr 4, det är äkta kärlek det! :) Hoppas du hittar något bra på rea-på-rean.

    SvaraRadera
  2. Tänk att jag också sagt att jag aldrig skulle kunna flytta från Stockholm. Nu har jag en liten dröm om att köpa ett hus nånstans mer norrut. :) Just livskvaliteten tror jag också blir bättre.

    SvaraRadera