fredag 22 mars 2019

Fem en fredag vecka 12: På agendan




Den här fredagen har hittills varit ganska perfekt. Det har varit rätt så trevligt väder (lite sol, plusgrader) vilket gör att jag faktiskt känner mig rätt så pigg och så har vi en lugn hemmahelg framför oss. Till slut kom jag också på att det ju också är dags för Elisas Fem en fredag och de frågorna måste jag ju svara på. Idag vill hon veta

1. Vad var din första tanke när du vaknade i morse?
"Undrar vad klockan är?" Brorsan sov över och skulle vidare till Göteborg och jag vaknade av när han höll på att sätta på sig skor och jacka i hallen precis innan han skulle gå och självklart var det svintidigt, klockan var 06.04.

2. Vad var först på agendan för idag?
Att fixa mina halvfärdiga recensioner, lägga in länkar osv så att det sen bara är att skriva själva recensionen innan inlägget ska publiceras

3. Vad är sist på agendan idag?
Min kvällsvila på soffan ikväll.

4. Vad har du tänkt på mest idag?
På nästa vecka då vi äntligen lite sakta ska försöka komma igång lite efter makens operation. Jag är så rastlös vid det här laget att det bara snurrar i huvudet med allt jag skulle vilja göra, men jag får nog hejda mig lite för vi får börja väldigt sakta och försiktigt så inte maken får ont.

5. Vad har du inte fått gjort idag?
Jag har inte läst så mycket som jag hade tänkt mig. Istället har det varit en riktig slödag då jag legat i soffan, tittat lite på tv, tagit en tupplur (eller två!) och inte gjort speciellt många knop. Men jag resonerar som så att ibland måste man ha sådana dagar också!

5 kommentarer:

  1. Klart man måste få ha dagar som bara går också - de utan måsten och prestationer! :)
    Önskar dig en fin hemmahelg!

    SvaraRadera
  2. Låter som en rätt behaglig fredag!

    SvaraRadera
  3. Kvällsvila på soffan, kanske till danstoner i Lets dance? Trevlig afton!

    SvaraRadera
  4. Det tar länge det där med att återhämta sig efter en operation. Min pojke var till fysioterapeut för första gången idag efter sin knäoperation. Det blir några besök så att han kommer igång med att använda knät. Hoppas maken blir bra!

    SvaraRadera