torsdag 30 januari 2020

Hett i hyllan #233



Idag steg vi upp väldigt tidigt för jag skulle iväg på lite provtagning och självklart ska man alltid lämna dessa tidigt på morgonen. Allt annat fick alltså vänta tills vi kom hem igen. När vi nu ändå var inne i Uppsala så passade vi på och handlade för helgen på hemvägen. Och nu är det äntligen dags för Monikas Hett i hyllan. Hon säger

Jag bara gissar nu, men jag tror inte jag är ensam om att ha en del böcker i hyllan som stått där i evinnerliga tider. Är det inte dags att de där, halvt, bortglömda böckerna får ta lite plats och synas? Jo, det tycker jag. Verkligen. Därför kommer de, en efter en, att dyka upp här varje torsdag under rubriken Hett i hyllan. Lite lagom tvetydigt, eller hur? Vad har du för dolda skatter i hyllan?

-------------------
En reabok

Francys evangelium av Amanda Lind
Baksidestext:
"Hon är en dubbelnatur, skör som et äggskal, hård som betong. Kan ha ångest i timmar över en repa på bilen. Kan med lätthet köra över någon som hon tycker förtjänar det.
Francy är hustru, mor och maffiaboss, ingen helt enkel kombination. Men hon uppfostrades till att ta över familjens brottsimperium och har sin egen hederskodex.
Problemen med att vara en god mor och ge sina barn ett vanligt liv samtidigt som hon basar över en av Stockholms främsta illegala organisationer ställs på sin spets, när hon blir indragen i ett fullskaligt maffiakrig som både kräver all hennes uppmärksamhet och utgör ett livsfarligt hot mot hennes familj.
Francys evangelium är en skruvad Pulp Fiction-historia som släpper alla hämningar. Associationerna till Sopranos är omöjliga att missa, men här är det en genuint svensk miljö och huvudpersonen är en 36-årig tvåbarnsmor."


-------------------

Den här boken köpte jag på pocketrea sommaren 2014 på ÖB när de reade ut massor med pocket för 10,-/st. Jag köpte då en rejäl hög med pocket och det var mest olika lättlästa pocket som skulle vara perfekt att läsa några sidor ur innan jag somnade. Jag kollade nu när jag tog fram den här boken och ungefär hälften av böckerna jag köpte då har blivit hyllvärmare och det är ju lite synd. Den här förstår jag ändå varför jag köpte, den låter ju lite kul, så jag lär nog läsa den så småningom.

2 kommentarer:

  1. Känner inte till denna och den låter nog inte som något för mig.

    SvaraRadera
  2. Det låter som en rolig idé i alla fall med en kvinnlig maffiaboss. Om nu maffia kan ses som roligt.

    SvaraRadera