torsdag 2 januari 2020

Read Old Books


Jag försöker läsa ett antal hyllvärmare varje år för att minska antalet olästa böcker i bokhyllan och i år sammanfaller det med Mias Read Old Books-utmaning så då hoppar jag på det. De böcker jag väljer att läsa är alltså inte "gamla" böcker utan jag väljer att läsa hyllvärmare. För att räknas som hyllvärmare ska boken har stått oläst i bokhyllan i minst ett år (men de flesta har stått där betydligt längre än så). Och jag gör inte en lista på vilka böcker jag ska läsa utan plockar fritt från bokhyllan efter vad jag känner för just då, jag har rätt så många att välja bland. Jag satsar på att läsa i genomsnitt en bok i månaden, dvs minst 12 böcker under år 2020. Vissa månader det kanske inte blir någon läst, andra kan det bli 2-3 böcker. Mia har tänkt sig att läsningen ska redovisas en gång i månaden men utöver det så kommer jag också lista böckerna under fliken Utmaningar med både när jag köpt/fått boken och när jag läst den.


1 kommentar:

  1. Jag gör inte heller en lista i förväg för det passar inte mig.

    SvaraRadera