måndag 13 januari 2020

Månadssammanfattning december 2019



Månadssammanfattning - December 2019

Antal lästa böcker: 13
Antal lästa noveller: 1
Antal häften: 0
Totalt antal sidor: 3861
Inbundet: 8
Kartonnage: 0
Danskt band: 0
Häftad: 1
Storpocket: 0
Pocket: 4
E-bok/Pdf: 1
Lästa rec.ex: 10
Lästa hyllvärmare: 3
Köpt: 0
Fått: 2
Kaosutmaningen 2019 (totalt antal avklarade punkter): 27
Månadens bästa bok: Älvdansen av Kamilla Oresvärd

Böcker jag läst i december  (titeln är länkad till recensionen, alla böckerna är inte recenserade ännu, jag ligger lite efter med recensionerna just nu))

Älvdansen - Kamilla Oresvärd
Alla älskar Bianca - Birgitta Bergin
Ro utan åror - Ulla-Carin Lindquist
Den nakna flickan - Helen Stommel Olsson
Skärvornas drottning - Johanna Nilsson
På Chesil Beach - Ian McEwan
Vigilant - Amanda Tartt
Skulden - David Baldacci
Jag kommer hem till jul - Joanna Bolouri
Rent som guld - Karin Slaughter & Lee Child
Välkommen till Flanagans - Åsa Hellberg
Svek - Jesper Stein
Det som ingen ser - Susanne Hydén
Hälsa henne att hon ska dö - Jasmine Kara

Lästa böcker månad för månad det här året finns under fliken Läst 2019

Jag är ganska sen med det mesta just nu men jag har haft lite problem med att få tiden och orken att räcka till men bättre sent än aldrig. December var inte direkt en höjdarmånad på något sätt men jag är inte förvånad. December är för mig tyvärr månaden då det altid händer en massa - och det som händer är ytterat sällan positivt. Nu hade vi ju en positiv händelse den här decembermånaden och det var att Remus flyttade in hos oss, men med allt annat nådde vi nya bottennoteringar.Jag får vara glad att jag läste så pass mycket som jag läste för ett tag kändes det som att jag inte ens orkade tänka på läsningen. Och recensionerna har jag legat ordentligt efter med. Det enda positiva under december var nog att jag hann med fler hyllvärmare än på länge.
Nu börjar vi närma oss mitten av januari och äntligen börjar det mesta släppa nu och allt börjar flyta på igen, både läsmässigt och privat, så det är bara att hålla tummarna att inga fler bottennapp dyker upp.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar