måndag 10 september 2018

Sammanfattning/utvärdering vecka 36


Inatt var det lite kallare ute och det kändes också inomhus. Det är i och för sig bara positivt, man sover så mycket bättre när det är lite friskare inomhusluft, men då sover man också så tung att man är småmosig när man väl vaknar. Jag ska nu försöka vakna upp ordentligt och komma igång med allt som ska göras idag, vilket inte är lite precis. Först på listan står då att sammanfatta förra veckan bokmässigt.




Det som hände var


Jag läste ut 3 böcker som ska recenseras den här veckan

Flykten till Vulkanön av Michael Wiander
Solitairen av Anna Lihammer & Ted Hesselbom
Blott en dag av Therese Slettengren

Jag recenserade 2 böcker

Familjeträdet - Susan Wiggs
Björnen sover inte - Monica Grönlund

Det dök upp 8 rec.ex i brevlådan

Vajlett och Rut av Karin Alfredsson
Markus av Trolyrien av Joseph A. Davis
Vägen till London av Alix Rickloff
Kodnamn Alice av Kate Quinn
Blott en dag av Therese Slettengren
Bilder av henne av Karin Slaughter
Skönhetens väg av Martha Hall Kelly
Skendöda av Louise Boije af Gennäs

Jag köpte 0 böcker.

Trots att jag bara läste ut 3 böcker är jag faktiskt väldigt nöjd, en av böckerna var ju en riktig tegelsten. Det jag inte är nöjd med är att jag skrev så få recensioner. Emellanåt låser det sig och jag kan sätta mig framför datorn för att skriva men får inte ur mig nånting, och det var precis det som hände förra veckan. Enda sättet är då att bara skriva och när man är färdig, gå igenom det man skrivit och ändra. på det sättet brukar det lossna till slut. i övrigt är jag rätt så nöjd ändå med vecka 36.
Det kom ju ganska många rec.ex så jag dragit i högsta växeln och läser så det ryker just nu








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar