tisdag 18 september 2018

Veckans topplista vecka 38 - Bokomslag: höstfärger


Det är tisdag och dags för Veckans topplista, som anordnas av Johannas deckarhörna. Temat den här veckan är

Bokomslag: höstfärger

---------------------------


Jag har utgått helt och hållet efter omslagsfärgen. Böckerna är inte listade i någon inbördes ordning och titeln är länkad till recensionen, där det finns mer info om boken.





Albanens arv av Rolf Rådén













Arvssynden av Lars Inge Ström











I det sista regnet av Janesh Vaidya













Känslan av död av Elly Griffiths










Brevbärarens sista möte av Dan Fränkel





14 kommentarer:

  1. fina höstliga omslag, Albanens arv är spännande och bra bok.

    SvaraRadera
  2. Fina höstaktiga omslag. Brevbärarens sista möte verkar intressant.

    SvaraRadera
  3. Höstligt och fint. Jag har sett ett par av omslagen tidigare, men inte läst någon av dem. Jag får intrycket att det är en ganska blandad topplista hos dig med olika genres.

    SvaraRadera
  4. Lite oranget tema här, I sista regnet finns i bokhyllan.

    SvaraRadera
  5. Känslan av död är den enda jag har läst.

    SvaraRadera
  6. Nu blev jag påmind om att jag vill läsa I det sista regnet :)

    SvaraRadera
  7. Känslan av död har jag läst. de övriga inte. blir nyfiken på I det sista regnet

    SvaraRadera
  8. I det sista regnet försökte jag läsa men gav upp.

    SvaraRadera
  9. Det finns så många vackra böcker med höstfärger på omslaget.

    SvaraRadera
  10. Fina höstiga böcker där jag inte läst en enda. Men I det sista regnet står i alla fall och väntar i bokhyllan.

    SvaraRadera
  11. Milda fina höstfärger, och så lite intensivt rött där på slutet. ;)

    SvaraRadera