fredag 9 oktober 2020

Fem en fredag vecka 41: Skräp

 

Vilken härlig dag det är! Andra natten på kort tid då jag sovit 7-8 timmar i sträck så äntligen börjar jag känna mig utvilad. Lunchen är avklarad så nu passar jag på att svara på de fem frågorna i elisamatildas Fem en fredag där veckans tema är

SKRÄP

-----------------

1. Hur ser din källare/förråd ut?
Knökfullt är nog det minsta man kan säga. Eftersom mamma gick bort i somras och vi var och tömde hennes lägenhet så har vi t o m fått hyra oss ett litet lagerutrymme hos Shurgard för att ha prylarna där och dit tänkte vi också köra prylarna från svärmors dödsbo som vi också har hemma.

2. Vad samlar du på dig mest?
Just nu: Böcker, keramik, glas

3. Vad i ditt hem behöver rensas ut?
Gamla föreningsdokument och -prylar. Jag var styrelsemedlem (och ordförande ett tag) i en förening och all dokumentation sparades (man måste ju ha kvar t ex bokföringen i x  antal år)hemma hos oss men nu har nog tiden gått ut så vi räknar med att kunna börja rensa ut de grejerna nästa sommar.

4.  Är du bra på att rensa ur din mailkorg?
Det är jag faktiskt väldigt duktig på och har lärt mig att ta itu med mailkorgen det första jag gör på morgonen när jag satt på datorn

5. Vad sparar du gärna som andra kastar?
Mycket bra-att-ha-prylar och som jag får en idé om vad den skulle kunna användas till. Tyvärr blir det ofta ingenting av planerna utan prylarna blir liggande istället i garaget eller i förrådet. Och maken är likadan så vi har en massa projekt på idéstadiet men få blir genomförda

6 kommentarer:

  1. två dödsbo, det låter mycket... vi har jättemånga fina kostymer av svärfar som vi borde hitta plats åt

    SvaraRadera
  2. bra -att - ha - prylar blir det förstås en del på de mest oväntade ställen. skruvar som ser ut att höra hemma någonstans som en inte kommer ihåg på en gång, till exempel

    SvaraRadera
  3. En annan sak som jag sparat på är nycklar! Och jag har inte en aning om vart de hör!? Törs jag slänga dom......?!

    SvaraRadera
  4. Det är synd att man aldrig tar tag i det där man har tänkt sig pyssla med eller använda, när man sparat det. Jag har också mycket sånt som jag kommit på något fram ´till jag ska använda, men kommer sällan till skott.

    SvaraRadera
  5. Ett och annat projekt har man ju, projekt man sparar till ....

    SvaraRadera
  6. Du är mänsklig som vi alla andra, man har stora planer, sparar och planerar men var finns tiden och inspirationen? Trevlig helg

    SvaraRadera