torsdag 22 oktober 2020

Hett i hyllan #271

 


Torsdagen börjar med Monikas Hett i hyllan. Hon säger

Jag bara gissar nu, men jag tror inte jag är ensam om att ha en del böcker i hyllan som stått där i evinnerliga tider. Är det inte dags att de där, halvt, bortglömda böckerna får ta lite plats och synas? Jo, det tycker jag. Verkligen. Därför kommer de, en efter en, att dyka upp här varje torsdag under rubriken Hett i hyllan. Lite lagom tvetydigt, eller hur? Vad har du för dolda skatter i hyllan?

-----------------------------

Ett loppisfynd igen


Stone's fall av Iain Pears
Baksidestext:
"John Stone, a man så wealthy that in the years before World War One he was able to manipulate markets, industries and indeed whole countries and continents, has been found dead in mysteriious circumstances. His beautiful young widow commissions a journalist to carry out an unusual bequest in his will but as he begins his research he soon discovers a story far more complex than he could have ever imagined...
As the story moves backwards through time, fron London in 1909 to Paris in 1890, before concluding in Venice in 1867, the mystery of John Stone's life and loves begins to unravel. The result is a spellbinding novel that is both a quest for the truth, a love story that spans decades and a compelling murder mystery"

Den här köpte jag 2013 på  Ulva bakluckeloppis. Precis som många av mina engelskspråkiga böcker är den här alltså köpt i slutet av min "engelskaperiod"  för strax efter började jag läsa på svenska igen och då blev alla de här kvar olästa i bokhyllan. Det vore nog dags att ta itu med att läsa på engelska igen...




4 kommentarer:

  1. Ännu en bok som är okänd för mig 🙂

    SvaraRadera
  2. Okänd bok för mig! Hade också en period när jag nästan enbart läste på engelska.

    SvaraRadera
  3. Iain Pears verkar vara en rätt spännande författare. Tack för tipset!

    SvaraRadera
  4. Jag läser alldeles för lite på engelska. Hoppas du kommer igång igen!

    SvaraRadera