tisdag 6 oktober 2020

Tisdagstrion vecka 41: Miljö & klimat

 


Av någon anledningen bestämmer sig min hjärna emellannåt att lösa problem och självklart kan man inte sova då. Inatt försökte min hjärna lösa ett av de senaste problemen och det gjorde att jag sov bara småsnuttar emellanåt. Inte precis så jag hade tänkt mig nu när alt gått bra i ett antal dagar. Eftersom det är tisdag så börjar jag dagen med Tisdagstrion, som anordnas av Ugglan &boken. Veckans tema är

MILJÖ & KLIMAT 

---------------------------------
Det här var inte precis lätt men jag fick ihop tre till slut. Böckerna är listade utan inbördes ordning och titeln är länkad till recensionen där det finns mer info om boken


1. 50 myter om hållbarhet av Jessica Cederberg Wodmar
3. Scener ur hjärtat av Beata & Malena Ernman, Greta & Svante Thunberg
 

10 kommentarer:

  1. Allaredan verkar vara intressanta böcker när det gäller klimat och miljö.

    SvaraRadera
  2. boken om myter låter intressant, Gretas bok har jag oläst i hyllan.

    SvaraRadera
  3. Anteckningar från en orolig planet blir jag nyfiken på. Dessutom tycker jag att omslaget är riktigt snyggt!

    SvaraRadera
  4. Det finns en uppsjö av den här typen av bok.

    SvaraRadera
  5. har inte läst någon av dina tre. ska nog ta mig en till på Ernman/Thunberg

    SvaraRadera
  6. Tack för tre jätteintressanta boktips.

    SvaraRadera
  7. Någon av alla Greta-böcker som finns ska jag läsa endera dan.

    SvaraRadera
  8. Matt Haig skulle jag vilja läsa mer av. Jag lyssnade på honom på Bokmässan förra året, och har hittills läst Historieläraren.

    SvaraRadera
  9. Scener ur hjärtat har jag läst. Gav en öppenhjärtig bakgrundshistoria.

    SvaraRadera