fredag 30 oktober 2020

Läsplanering november 2020

 Det är slutet av oktober redan och det är alltså dags att planera läsningen för november. Jag har ju äntligen kommit igång ordentligt med läsningen och just nu flyter det på ganska bra. Men att det varit lite knackigt under en period har gjort att jag nog fortfarande ligger lite efter och att läsahögarna är ganska så stora. Det råder alltså ingen brist på läsning, men just nu koncentrerar jag mig på att rensa
bokvagnen en hylla i taget och börjar såklart med översta hyllan. Den  är full men jag väljer de böcker som jag ska läsa i första hand. Jag lär läsa fler än de här, men de här är de som står överat på priolistan just nu.


Bibliotekarien i Auschwitz av Antonio Iturbe



Thoras arv av Pia F. Davidson












Den sovande nymfen av Ilaria Tuti












Dunkelstjärnan av Joseph A. Davis












Morden på Kingfisher Hill av Sophie Hannah












Och självklart läser jag också hyllvärmare. Det har inte gått så bra med det de senaste månaderna så jag är ännu inte klar med boken jag började läsa i oktober så den får stå kvar som månadens hyllvärmare och jag hoppas nu att jag inte slocknar som en klubbad säl varje kväll utan hinner läsa lite innan jag somnar så att jag kanske kan börja på nästa hyllvärmare.

Blandat blod av Katarina Mazetti

1 kommentar: