torsdag 29 oktober 2020

Helgfrågan vecka 44

 


Jag somnade gott i soffan när jag hade tänkt att slötitta lite på tv och missade alltså precis allt jag hade tänkt att titta på och det hade varit så gott att ligga kvar och kanske sova ett litet tag till men jag har ju annat som också måste göras. Eftersom det är torsdag så måste man ju t ex  svara på Mias Helgfråga

Har du spanat in något nytt som du vill läsa? 


Ska ni fira Halloween? 

--------------

När det gäller vårens böcker (som jag tror Mia menar), så har jag noll koll på vad som kommer i vår. Allt sånt får nu vänta, just nu finns det annat som jag lägger krut på. 

Nej, vi firar inte Halloween. Är det något att fira? 


OBS! Jag lottar ut ett ex av Bibliotekarien i Auschwitz här på bloggen. Regler och anmälan finns HÄR

8 kommentarer:

  1. Barn tycker det är himla kul att klä ut sig lite, jag jobbar ju på fritids. Men vi har även läst med barnen

    SvaraRadera
  2. Har inte heller så jättekoll på vårens böcker. Ingen brist på böcker att läsa. Nej inget halloween firande.

    SvaraRadera
  3. Nej, inte är det nåt att fira. Ett tänt ljus på pappas grav för att det är Allhelgonahelgen blir det däremot 🕯

    SvaraRadera
  4. Jag fattade inte att det gällde vårens böcker - dem har jag i princip noll koll på. Halloween får andra fira.

    SvaraRadera
  5. jag tyckte att Mia talade om vårens böcker och det går ju att få fram en hel del. halloween är inget som behöver firas

    SvaraRadera
  6. Jag har inte jättekoll på vårens böcker ännu, men några har jag uppmärksammat.

    SvaraRadera
  7. Vi firade Halloween när barnen var små men det var många år sedan

    SvaraRadera
  8. Halloween kanske är kul för småbarn? Men vi som inte växt upp med sånt verkar ju inte ha tagit skada av det mer stillsamma traditionella sättet att tända ljus på gravar heller... ;)

    SvaraRadera