lördag 10 oktober 2020

Månadssammanfattning September 2020

 

Månadssammanfattning - September 2020

Antal lästa böcker: 7
Antal lästa noveller: 0
Antal häften: 0
Totalt antal sidor: 2128
Inbundet: 3
Kartonnage: 1
Danskt band: 2
Häftad: 0
Storpocket: 0
Pocket: 1
E-bok/Pdf: 0
Lästa rec.ex: 6
Lästa hyllvärmare: 1
Köpt: 0
Fått: 9
Kaosutmaningen 2020 (totalt antal avklarade punkter): 18
Jorden runt på 100 böcker (total antal avklarade länder): 9
Månadens bästa bok:  En dos stryknin av Agatha Christie

Böcker jag läst i september  (böckerna är inte recenserade ännu, men länk till recensionen dyker upp vartefter under Läst 2020)

Kvinnorna på Flanagans - Åsa Hellberg 
Morden i London - Mick Finlay 
Gravplaneten - Oskar Källner & Karl Johnsson 
Siri - Lisa Hågensen 
En dos strykning - Agatha Christie 
En nästan perfekt mamma - Lilly Emme 
För att kunna leva - Yeonmi Park 

Alla lästa böcker i år månad för månad det här året finns under fliken Läst 2020 och där kommer också länkar till recensionerna att dyka upp vartefter jag recenserar böckerna.

Även om september inte precis gick superbra så började allt vända i slutet av månaden och det märks direkt på att antalet böcker jag läst nu börjar öka igen. Och jag börjar sakta men säkert komma ikapp med recensionerna också. 
Tyvärr hann jag inte uppdatera utmaningarna ännu men förhoppningvis hinner jag göra det under oktober så att de också är up-to-date.
Det är redan oktober, men den här gången kommer månadssammanställningen redan i början av månaden istället för i slutet som det gjort det senaste halvåret.
Oktober är nog månaden då jag äntligen kommer ikapp med det mesta för nu börjar det mesta med bouppteckning osv också vara klart. Självklart har det kommit lite gupp i vägen där men när man har hjälp och stöd av en duktig jurist så blir ingenting lika jobbigt som om man behövt göra det ensam. I vilket fall som helst så tror och hoppas jag att oktober blir månaden som kommer att bli den bästa månaden hittills under 2020.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar