fredag 7 juni 2019

Fem en fredag vecka 23: En vecka


Dags för elisamatildas Fem en fredag och hon har inspirerats till frågorna genom hur hennes egen vecka ser ut. Frågorna lyder

  1. Vad är något du köpte i måndags?
  2. Vilket väder hade du i tisdags?
  3. Vad gjorde du på lill-lördag i onsdags?
  4. Hur firade du årets nationaldag igår torsdag?
  5. Vad blir det för fredagsmys?

----------------
Det borde kanske vara enkelt att svara på de här frågorna men för mig är de svårare än vad man skulle kunna tro. Jag är ju sjukpensionär (eller den rätta benämningen är väl att jag får sjukersättning) och när man alltid är ledig så flyter dagarna ihop lite mer och det är ofta som jag inte riktigt koll på vad jag gjorde en viss dag om det inte är något alldeles extraordinärt

1. Vi var och handlade kattmat - en av våra katter ska ha "lightmat" och en av sorterna går bara att få tag på på Ultuna djursjukhus så det blir en specialtur dit lite då och då under månaden. Sen var vi och köpte massor med mull för nu ska det fixas med några blomsterhinkar vi ropde in på auktion.

2. Ja, säg det... det enda jag kommer ihåg var att det ännu inte blivit lika varmt som det är nu, värmen kom först på onsdagen.

3. Åkte in till Stockholm för att hämta en present som jag köpt åt mig själv, en keramikskulptur av Gunnar Nylund

4. Vi firar inte nationaldagen så det gårdagen var en helt vanlig dag hos oss.

5. Ingen. Vi är så tråkiga att vi aldrig har hållit på med "fredagsmys", har liksom aldrig riktigt förstått poängen med det.


7 kommentarer:

  1. Jag har också en katt som behöver specialkost. Som tur är har Bitiba den. De har en del veterinärmat så kolla på bitiba.se. Det är betydligt billigare än hos veterinären.
    De är bra på Ultuna. De räddade livet på min Kingston när han var så sjuk hösten 2017.

    Jag förstår inte vitsen med nationaldagen. Ett rojalistiskt-nationalistiskt påhitt.

    Fredagsmys är inget för oss som jobbar skift. Men ikväll blir det lite stugmys i alla fall.

    Ha en trevlig fredag och helg!

    SvaraRadera
  2. Svar
    1. en annorlunda vecka för oss:
      http://hannelesbibliotek.blogspot.com/2019/06/en-vecka-fem-pa-fredag.html

      Radera
  3. Jag föredrog när man firade Pingst i Sverige. Nationaldagen är inte något jag heller bryr mig så mycket om. Det är väl köpmännens dag snarare :-)
    En jättefin present som säkert kommer att pryda sin plats.

    SvaraRadera
  4. Fin skulptur, jag skulle nog aldrig komma på tanken att köpa någon fin prydnad till mig själv..jag fick allt konsultera almanackan för att se hur veckan sett ut, för som du så är jag hemma alla dagar i veckan.

    SvaraRadera
  5. Vad roligt att köpa present till sig själv, då får man de bästa grejorna. Statyn är jättefin så jag förstår ditt val.

    SvaraRadera
  6. Vilken läcker skulptur! Var kommer den få hamna?

    SvaraRadera