måndag 17 juni 2019

Månadssammanfattning Maj 2019

Månadssammanfattning - Maj 2019

Antal lästa böcker: 15
Antal lästa noveller: 1
Antal häften: 0
Totalt antal sidor: 5265
Inbundet: 8
Kartonnage: 2
Danskt band: 0
Häftad: 2
Storpocket: 0
Pocket: 3
E-bok/Pdf: 1
Lästa rec.ex: 14
Lästa hyllvärmare: 2
Köpt: 3
Fått: 11
Kaosutmaningen 2019 (totalt antal avklarade punkter): 13
Månadens bästa bokEtt högre syfte av Malin Thunberg Schunke  + Pärlsystern av Lucinda Riley

Böcker jag läst i maj (titeln är länkad till recensionen, alla är ännu inte recenserade)

Larona - Karolina Bjällerstedt Mickos
Tigeröga - Bettina Bieberstein Lee
Den lilla arga boken - Lotta Sonninen
Dorei - Karolina Bjällerstedt Mickos
Aisha - Jesper Stein
I ljus och mörker - Åsa Westerlund Kindahl
Och bergen skall rämna - Erika Olofsson Liljedahl
Ett högre syfte - Malin Thunberg Schunke
Pärlsystern - Lucinda Riley
Yrsel - Annika Widholm
Rollspel - Amanda Tartt
En ensam färd - Göran Redin
Bestraffaren - Pia Kask
I kloka kvinnors sällskap - Célestine Vaite
Pojke slukar universum - Trent Dalton
Rasputin - Henri Troyat



Lästa böcker månad för månad det här året finns under fliken Läst 2019

Nu börjar läsningen äntligen ta sig lite. Början av året brukar alltid vara lite segt för mig men den här gången har det varit lite extra segt och jag misstänker att det nog har att göra med att det har hänt så mycket just den här våren. Segheten har också hållit i sig längre än vanligt men nu verkar det som att det äntligen börjar släppa. Jag har alltså kommit igång ganska bra med läsningen och jag hoppas snart vara ikapp med recensionerna också. Maken och jag har kommit i ordning med vardagslivet och nya rutinerna och när det fungerar så brukar det mesta lösa sig.
Juni har börjat bra och förhoppningsvis fortsätter det lika bra resten av sommaren för det skulle jag verkligen behöva nu. Som tur är så är det inget fel på läslusten i alla fall och i min läshög finns många väldigt bra böcker som jag ser fram emot att läsa.



1 kommentar: