torsdag 27 juni 2019

Hett i hyllan #202

Tänk att det redan är torsdag! Veckorna bara flyger förbi. Det är i alla fall dags för Monikas Hett i hyllan. Hon säger

Jag bara gissar nu, men jag tror inte jag är ensam om att ha en del böcker i hyllan som stått där i evinnerliga tider. Är det inte dags att de där, halvt, bortglömda böckerna får ta lite plats och synas? Jo, det tycker jag. Verkligen. Därför kommer de, en efter en, att dyka upp här varje torsdag under rubriken Hett i hyllan. Lite lagom tvetydigt, eller hur? Vad har du för dolda skatter i hyllan?

-----------------

Den här gången har jag plockat fram ett bokreafynd.


När duvorna försvann av Sofi Oksanen (titeln är länkad till förlagets sida där det finns mer info om boken
Baksidestext:
"När duvorna försvann är en skildring av ett mycket olyckligt äktenskap. Det är en roman om människors val. Trohet och otrohet, anpassning och oförmåga till anpassning i ett land vars öde är att falla i erövrarnas händer.
När duvorna försvann är en berättelse om ockupation, motstånd och förräderi i Estland under och efter andra världskriget. Det är också den efterlängtade nya romanen av den finska litteraturens klaraste stjärna, Sofi Oksanen."




Den här boken köpte jag på bokrean 2015.Jag hade läst ett par böcker av den här författaren tidigare och tyckte de var bra, så när den här dök upp på bokrean köpte jag den. Den blev som så många andra, stående oläst i bokhyllan, troligtvis av samma orsak: tidsbrist. Det har bara inte blivit av att ta fram den, men nu är det nog snart dags, jag brukar ju tycka om hennes böcker

2 kommentarer:

  1. Har läst en annan bok av henne, men gillade inte jättemycket så det har inte blivit fler.

    SvaraRadera
  2. Ganska säker på att jag har läst den och tyckte att den var bra.

    SvaraRadera